T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / KÜÇÜKÇEKMECE - ŞEHİT MEHMET GÜDER ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ

İSTANBUL EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SERGİSİ

              Okulumuzda geçen sene açılışını yaptığımız ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ laboratuvarımız ve Fen Bilimleri öğretmenimiz tarafından yapılan ASTRONOMİ faaliyetlerinden oluşan UZAY KAŞİFİ projemiz İstanbul genelinde eğitimde iyi örnek seçilmiştir. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesinde gerçekleştirilen iyi örnek sergisine okulumuz yönetici ve öğretmenleri katılmıştır.

Öğrencilerimizin astronomi konusunda olumlu bir tutuma sahip olması ve bilimsel olarak astronomi ve uzay bilimlerini araştırabilecekleri düzeyde faaliyetler yapmalarını sağlayabilmek için eğitimde iyi örnek çalışması yapılmıştır.

Öncelikle öğrencilerin astronomi ve uzay bilimleri konusunda bilimsel çalışma yapabilecek düzeyde bir astronomi ve uzay bilimleri sınıfı kurulmuştur. Işık kirliliğini ölçen gökyüzü kalitesi ölçüm cihazı, teleskop, teleskop aynası yapım kiti, Güneş Dünya Ay modeli, elektronik mekanizmalı ağırlık simülatörü, Güneş Filtresi, Ay filtresi, üç boyutlu güneş sistemi mekanizması, gökyüzü fotoğrafçılığı için fotoğraf makinesi ve geçmişten günümüze uzay ve gök bilimleri alanında çalışmalar yapmış Türk bilim insanları tanıtım panoları materyal ve malzemeleri alınmıştır. Okulumuz “Kaybolan Karanlık, Işın Kirli Yüzü” adlı projeye dahil olarak ışık kirliliğinin test edilmesi ve ana merkeze gönderilmesi amacıyla ilçe koordinatörü seçilmiştir. Bu proje kapsamında öğrencilerimiz ışık kirliliğini test etme imkanı bulduğu gibi farklı merkezlerde elde edilen verileri inceleme fırsatı da bulmuştur.

Atölye çalışmaları kapsamında okulumuz 9 ve 10. Sınıf öğrencileri ay gözlemi ve ay fotoğrafçılığı, 5,6,7 ve 8. Sınıf öğrencileri güneş gözlemi ve fotoğrafçılığı uygulamalarına tabi olmuştur. Ayrıca 5. Sınıflara yönelik Astronomi atölye çalışmaları kapsamında gök atlası, güneş saati yapımı, astronot kitap ayracı yapımı, teleskop yapımı, uzay görevi arma tasarımı gibi birçok faaliyetin yapımını gerçekleştirmiştir.

Zeilik ve arkadaşları (1999) tarafından geliştirilen astronomi tutum ölçeği ön test ve son test şeklinde öğrencilere uygulanmıştır. Altı ayda bir yapılan iki ölçek arasında yapılan analiz sonucunda öğrencilerde olumlu yönde tutum değişikliğinin olduğu görülmüştür. Her iki ölçek arasındaki puan farkının anlamlı derecede değiştiği sonucuna varılmıştır (p<0,05).

30-05-201830-05-201830-05-2018

30-05-2018

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.05.2018 - Güncelleme: 12.06.2018 15:23 - Görüntülenme: 517
  Beğen | 5  kişi beğendi